Obilniny a obilninové výrobky

Celé zrno obsahuje veľké množstvo plnohodnotných výživových a vitálnych látok. Obsiahnuté balastné látky podporujú naše zdravie. Pri pestovaní obilia a jeho spracovaní sa v ekologickom poľnohospodárstve nepoužívajú žiadne chemikálie

obilniny z ekologického poľnohospodárstva

Pšenica potravinárska - zrno, celozrnná múka, cestoviny, špeciálne cestoviny- bulgur a kuskus

Raž

Pšenica špaldová a špaldové výrobky - múka, krupica, vločky, otruby, instantná kaša, chlieb, tyčinky, cestoviny, káva. Pšenica špalda je prastará obilnina, ktorá má výnimočné zloženie i chuť. Málo šľachtená obilnina si zachováva rovnomerný obsah kvalitných nutričných látok. Obsahuje bielkoviny (17%), kvalitný tuk (2,5%) s vysokým podielom nenasýtených mastných kyselín, sacharidy (68%), vyšší obsah horčíka, vápnika, draslíka, fosforu a zinku, vitamíny B1, B2, PP a ďalšie.

Vysoký obsah vlákniny (8,8%) podporuje trávenie a črevnú peristaltiku. V ľudovom liečiteľstve je špalda uznávaná ako najlepšia obilnina plná sily, s ľahšou stráviteľnosťou ako ostatné obilniny. Výborná do polievok, omáčok, plniek, aj na nakličovanie.

Ovos nahý a ovsené výrobky - múka, vločky, instantná kaša, nápoj, müsli. Znižuje hladinu cholesterolu, krvný tlak, priaznivo pôsobí pri niektorých ochoreniach srdca. Pôsobí ako sedatívum, ukľudňuje pri prepracovaní a stresoch. Je posilujúci pri únave, vyčerpaní, po nemociach. Je jedným z protirakovinovo pôsobiacich prostriedkov.

Ovos je ideálnym zdrojom rozpustnej aj nerozpustnej vlákniny. Toto je kombinácia, ktorá pomáha predchádzať zápche a je tedaPšeničné klasy ideálny pre zachovanie správnej činnosti hrubého čreva. Stráviteľná vláknina je navyše prospešná pre zníženie hladiny cholesterolu v krvi, čím sa zmierňuje riziko srdcovo-cievnych ochorení a infarktu. Ovos tlmí zvýšenú činnosť štítnej žľazy, pôsobí blahodárne na nervovú sústavu. Má posilňujúce účinky pri vyčerpaní organizmu a únave. Je výbornou potravou pre diabetikov, stabilizuje hladinu krvného cukru a jeho dlhodobá konzumácia umožňuje znížiť dávky inzulínu. Ovsený odvar znižuje horúčky.

Strukoviny

Strukoviny

Kukurica - múka, krupica, instantná kaša, strúhanka, cestoviny, instantný nápoj, chipsy, lupienky, sirup, slad

Hrach - zelený polený , múka, polievka Hrach patrí medzi strukoviny s vysokou výživovou hodnotou, najmä pre vysoký obsah bielkovín. Z hľadiska aminokyselinovej sklady majú všetky strukoviny vysoký obsah lyzínu ale veľmi málo metioninu. Presne naopak ako obilniny. Preto je vhodné kombinovať strukoviny s obilninami a tak dosiahnuť ideálnu skladbu bielkovín.

Sója a sójové výrobky - bôby, múka, vločky, cestoviny, tofu, tempeh, pomazánky, salámy, párky, karbonátky, nápoje, dezerty, majonéza, smotana, omáčky

Cícer - strukovina, múka, cestoviny, polievka. Táto strukovina je bohatá na vápnik, železo, a je preto veľmi vhodná pre deti, tehotné ženy a vegetariánov. Cícer má vysoký obsah vlákniny a hneď po sóji najvyšší obsah vitamínu A.

Fazuľa - mungo, adzuki. Jedna šálka varenej fazule denne dokáže znížiť koncentráciu škodlivého LDL cholesterolu, stabilizovať inzulín a krvný cukor, znížiť krvný tlak, postarať sa zároveň o pravidelný odchod stolice, aktivizovať tráviaci trakt tak, že nedôjde ku vzniku žalúdočných a črevných problémov ako napr.: hemoroidov a rakoviny čriev.

Adzuki kráľovnou fazule pochádza z Číny. Je vhodná na klíčenie, výborná na reguláciu stolice a na jej zjemnenie v prípade zápchy, taktiež pomáha regulovať menštruáciu. Pravidelná konzumácia Azuki je prevenciou proti všetkým ochoreniam obličiek( vrátane onkologických). Mungo je bohatá na železo a vitamíny. Je veľmi vhodná na klíčenie, naklíčená obsahuje mimoriadne mnoho bielkovín, železa a všetky hlavné vitamíny skupiny B.

Šošovica - polená červená

Odborníci na výživu odporúčajú konzumovať šošovicu, ak potrebujeme znížiť hladinu cholesterolu v krvi alebo ak chceme predchádzať kardiovaskulárnym ochoreniam. Šošovica je bohatým zdrojom vápnika, železa, selénu, fosforu, zinku, vitamínov B1, B2, B6. Obsahuje 3-krát viac vápnika než obilniny a 7-krát viac železa než špenát. Zo všetkých strukovín je šošovica najbohatšia na bielkoviny (24 – 25 %) a obsahuje najmenej tukov (0,6 %). V kombinácii s ryžou dodáva tela plnohodnotné bielkoviny. Obsahuje vlákninu, ktorá podporuje činnosť čriev a pomáha pri zápche. Je ľahšie stráviteľná než fazuľa, lebo obsahuje podstatne menej trieslovín.

V ponuke aj múky:

- gaštanová, 
- tekvicová, 
- mandľová, 
- so slnečnicových semien, 
- z tekvicových semien, 
- kokosová, 
- z hroznových jadierok.

Tieto múky sú vhodné na bezlepkovú diétu,  na miešanie s celozrnnými múkami, a paleo stravovanie